Astara wordt importeur van Seres voertuigen in Nederland

links: Wan Zhijun, General Manager van Seres - rechts: Olivier Sermeus, Managing Director, astara Western Europe
  • astara, The Open Mobility Company breidt haar portfolio in Nederland uit en wordt importeur van Seres voertuigen en onderdelen.
  • De overeenkomst past in de strategie van astara om elektrische mobiliteit te ondersteunen.

Amsterdam, 28 november 2023 - astara, één van 's werelds toonaangevende mobiliteitsbedrijven, is aangesteld als importeur van Seres voertuigen in Nederland voor de distributie van nieuwe voertuigen, onderdelen en diensten. Deze transactie vormt het begin van de relatie van astara met deze fabrikant en is de eerste markt waarop de merken samenwerken.

De distributie van Seres door astara in Nederland sluit aan op de huidige activiteiten op de markt. De primaire focus van het bedrijf zal liggen op het opbouwen van een solide dealernetwerk, het bereiken van leiderschap in het segment van elektrische SUV's en het implementeren van effectieve strategieën om het imago en de producten van het merk te promoten en te versterken.

Olivier Sermeus, Managing Director van astara Western Europe licht toe: “We zijn heel blij om vandaag onze samenwerking officieel te ondertekenen en Seres aan ons merkenportfolio toe te mogen voegen. Het is een bevestiging van ons geloof in elektrische en duurzame mobiliteit. Seres wordt hiermee het 11de merk in ons merkenaanbod, het 3de in Nederland en helpt ons verder toe te werken naar de volgende mijlpaal in onze groei.”

Wan Zhijun, General Manager van Seres (Seres Europe B.V.): "We zijn er trots op om de reis naar Nederland te beginnen met onze ervaren en gerespecteerde partner astara, die een sterke marktbekendheid en aanwezigheid heeft op de Europese markt. Dit zal Seres in staat stellen om op een efficiënte manier haar naamsbekendheid in Nederland op te bouwen. Net als Seres richt astara zich op innovatie door te investeren in duurzame mobiliteit. Samen kijken we uit naar het realiseren van onze gezamenlijke visie om steeds meer duurzame producten naar Nederland te brengen."

De geavanceerde technologie van Seres biedt een geëlektrificeerde serie SUV's die zijn afgestemd op de vraag in Nederland, waar SUV's 49% van de automarkt uitmaken. De nadruk ligt op design, prestaties en comfort, en met een focus op veiligheid.

Het Seres-gamma bestaat uit de Seres 3 als instapmodel, gevolgd door de Seres 5 en 7. In de toekomst is Seres van plan om het aanbod ​ uit te breiden met nieuwe modellen, met als doel een uitgebreide selectie SUV's aan te bieden met een actieradius die volgens de WLTP-normen de 500 km kan overschrijden.

Samen zullen astara en Seres de weg naar elektrificatie in Nederland blijven stimuleren en hun gezamenlijke visie op een duurzamere toekomst voor mobiliteit waarmaken.

Over astara: de Open Mobiliteitsonderneming

Wij zijn een Open Mobility Company met een mens-tot-mens benadering, toegewijd aan duurzaamheid.

Met een omzet van meer dan 5 miljard euro in 2022 biedt astara oplossingen voor persoonlijke mobiliteit, met opties voor de verschillende behoeften van elke burger en afhankelijk van de maturiteit van elke markt, waaronder alle eigendom, abonnement en delen. Een mobiliteitsecosysteem ondersteund door data-intelligentie en ondersteund door het astara platform.

Dit alles dankzij een divers team van 3.000 medewerkers, met meer dan 50 nationaliteiten, in 19 landen en 3 continenten: Europa, LATAM en Zuidoost-Azië. Meer info via: www.astara.com

Meer informatie:

Wereldwijd perscontact: [email protected]

astara wereldwijde communicatie: [email protected]

astara Western Europe : [email protected]

Over Seres (Seres Europe B.V.)

Meer informatie over de producten, diensten en inzet voor duurzame mobiliteit van Seres op https://www.global-seres.com/en/#about

Fotogallerij

Over Astara Western Europe Newsroom

About astara: The Open Mobility Company

We are an open mobility company, with a human-to-human approach, committed to sustainability.

With a turnover of more than 5 billion euros in 2022, astara offers personal mobility solutions, with options for the different needs of each user depending on the maturity of each market, including all ownership, subscription and car sharing. A mobility ecosystem, backed by data intelligence and supported by the astara platform.

All of this is thanks to astara’s diverse team, with more than 40 nationalities, in 19 countries and 3 continents: Europe, LATAM and Southeast Asia.

For more information about astara, visit www.astara.com

Contacts:

PR & Corporate Communications Manager Astara Western Europe